duminică, 30 ianuarie 2011

Motoare de căutare


Motoare de căutare – sunt servere care accesează Internet-ul în mod automat şi stochează intr-o baza de date titlul, cuvinte cheie şi conţinutul paginilor ce compun site-urile. În momentul în care un utilizator caută într-un motor de căutare după o anumită frază sau cuvânt, motorul de căutare se va uita în această bază de date şi în funcţie de anumite criterii de prioritate va crea o listă de rezultate pe care o va afişa sub formă de rezultat. Pentru un magazin online este foarte important să apară pe aceste liste cât mai în faţă atunci când un potenţial client apelează la un motor de căutare pentru a găsi produsele de care este interesat. Motoarele de căutare reprezinta cel mai important mijloc de promovare al unui magazin online, aproximativ 60-70% dintre vizitatori accesând site-urile de comerţ electronic dintr-un motor de căutare. Bătălia dintre magazinele online nu se duce doar la nivelul preţurilor, serviciilor oferite sau a politicilor de marketing ci şi la nivelul celor ce construiesc şi administrează site-urile, miza acestei lupte fiind o cât mai buna plasare în afişarea rezultatele în motoarele de căutare.

Exemple de motoare de cautare: google.com, yahoo.com, altavista.com, msn.com etc. Dintre acestea cel mai folosit este google.com.

Optimizarea unui site reprezintă de caţiva ani in webul internaţional cea mai bună şi eficientă cale de a-ţi promova afacerea pe internet şi tinde să devină şi în webul romanesc cea mai de încredere metodă de a te face cunoscut pe internet. Optimizarea pentru motoare de cautare reprezintă intervenţia făcută in codul sursa al paginilor ce are ca scop dezvoltarea si concentrarea cuvintelor cheie reprezentative pentru obiectul de activitate al site-ului astfel încât să primească poziţii de top în rezultatele căutărilor şi implicit mai mulţi vizitatori.

Ce rămane însă de făcut pentru cei care nu reuşesc să îşi optomizeze site-urile pentru motoarele de căutare?  Răspunsul este: publicitate plătită pe motoarele de căutare. Astfel orice site poate apărea fie în fruntea listei căutarilor fie în partea dreapta a listei în prima pagină a cautării. Plata acestui tip de publicitate se face pentru fiecare accesare a site-ului care se realizează din afişarea ”împinsă” în faţă de motoarele de cautare.